MKE03 am 17.12.2016
Verfasst: 19.12.16 14:17
Detail:
1. What distinguishes a service from a purely tangible good? Name all of the elements and describe one in detail.
2. AIDA commmunication model
3.
4.
Komplex (2 aus 3):
1. Price Mangement: What possibilities do you have when your competitor is offering his product for free?
2. Mass Communication: What modes do exist, name and describe 5 (Sales Promotion, Advertising, PR...); Methods for setting the MKT communiction budget, name and describe them, which one would you choose and why?; How is money allocated beween the different communication modes? What do marketers have to consider when deciding on different media.
3. Product Management: Product Mix: Types, lines, items; length, depth, width. Illustrate with an example. What ist Product Mix analysis useful for? ALso refer to Line lengthening, filling, modernization, pruning, featuring...
Ich hab leider schon wieder viel vergessen. Ich habe den Verdacht, dass in dieser Prüfung nicht so detailversessen wie sonst abgefragt wird. Mit den Fragen in den Begleitheften ist man gut vorbereitet, ich habe gezielt die Fragen aus den "read carefully"-Sektionen priorisiert. Es kamen aber auch Fragen aus den "read quickly"-Bereichen dran. Meine Hoffnung und Vermutung ist, dass man da auch etwas weniger genau antworten "darf". Zumindest ist die Prüfung in der Vergangenheit nicht so schlecht ausgefallen, wie man bei der Menge des Stoffes sonst annehmen könnte.
Viel Erfolg
1. What distinguishes a service from a purely tangible good? Name all of the elements and describe one in detail.
2. AIDA commmunication model
3.
4.
Komplex (2 aus 3):
1. Price Mangement: What possibilities do you have when your competitor is offering his product for free?
2. Mass Communication: What modes do exist, name and describe 5 (Sales Promotion, Advertising, PR...); Methods for setting the MKT communiction budget, name and describe them, which one would you choose and why?; How is money allocated beween the different communication modes? What do marketers have to consider when deciding on different media.
3. Product Management: Product Mix: Types, lines, items; length, depth, width. Illustrate with an example. What ist Product Mix analysis useful for? ALso refer to Line lengthening, filling, modernization, pruning, featuring...
Ich hab leider schon wieder viel vergessen. Ich habe den Verdacht, dass in dieser Prüfung nicht so detailversessen wie sonst abgefragt wird. Mit den Fragen in den Begleitheften ist man gut vorbereitet, ich habe gezielt die Fragen aus den "read carefully"-Sektionen priorisiert. Es kamen aber auch Fragen aus den "read quickly"-Bereichen dran. Meine Hoffnung und Vermutung ist, dass man da auch etwas weniger genau antworten "darf". Zumindest ist die Prüfung in der Vergangenheit nicht so schlecht ausgefallen, wie man bei der Menge des Stoffes sonst annehmen könnte.
Viel Erfolg
